۲۸ آذر ۱۳۹۰، ۱۲:۲۹

کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم است

کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم است

کیفیت هوای تهران برای گروههای حساس در شرایط ناسالم قرار دارد و منوکسید کربن و ذرات کمتر از ده میکرون نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگارمهر، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.

به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرلیط ناسالم برای گروههای حساس است .

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف در پاره ای نقاط غبار آلود است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعت ظهر در شرایط ناسالم باقی بماند.

بر اساس این گزارش مونوکسید کربن و ذرات معالق کمتر از ده میکرون در هوای تهران افزایش داشته و در وضعیت مطلوب به سر می برند. اما ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون با وجود کاهش نسبت به روز گذشته همچنان در وضعیت نامطلوب است.

افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس ،تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زود رس در افراد مبتلا به بیماری قلبی،ریوی و افراد مسن از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم است.

مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا توصیه کرده است افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
 

کد خبر 1487478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha